poniedziałek, 19 listopada 2018

Lampion roratni z Ewangeliami

Dzień dobry!
Adwent coraz bliżej, dlatego nie mogło zabraknąć pomysłu na lampion roratni.
W poszukiwaniu kolejnych sposobów wykorzystania moich autorskich rysunków Ewangelii, zrodziła się myśl, aby ewangeliczne rysunki na niedziele Adwentu umieścić na lampionie z 4 ściankami oświetlonym za pomocą latarki.

Zaproponowałam córkom, aby narysowane wcześniej przeze mnie Ewangelie skopiowały na kalkę techniczną-moim zdaniem poradziły sobie znakomicie :)

Następnie kalkę docięłam i umieściłam w 'oknach' ścianek lampionu, tak by rysunki mogły być od środka ładnie oświetlone i jednocześnie przepuszczały światło. 

Natomiast w sklepieniu lampionu przykleiłam 3 fioletowe trójkąty i jeden różowy-symbolizujące kolor ornatu, który jest noszony w konkretną niedzielę Adwentu. Jest to także funkcja edukacyjna, ponieważ mogłam wytłumaczyć córkom znaczenie tych kolorów zwłaszcza, że kolor różowy celowo został umieszczony nad rysunkiem Ewangelii z niedzieli Gaudete. Dodatkowo dla wzmocnienia symboliki dodałam na każdym trójkącie świece jak w wieńcu adwentowym.
Cały lampion prezentuje się tak:





 Tak się złożyło, że światło latarki ma chłodny, niebieskawy odcień, co dodatkowo podkreśla fioletowy kolor całego lampionu:
Wykonanie lampionu może nie jest banalne, trzeba pomocy dorosłego w sklejaniu całości, ale dzieci same mogły stworzyć własne kopie rysunków Ewangelii, a końcowym efektem są tak zachwycone, że już pytają kiedy w końcu pójdziemy na roraty :)
Pozdrawiam
Kreatywna


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz